Blogia
quefartaestic

QUÈ ÉS EL REACTABLE?

Amb motiu del dia d’Internet s’han publicat a la web del Ciberpaís una sèrie d’articles que ens recorden una vegada més que les noves tecnologies estan presents a tots els àmbits de la nostra vida.

M’ha cridat especialment l’atenció un article que parla d’una espècie d’instrument que ha sorgit a partir d’un prototip creat a la Universitat Pompeu Fabra de Barcelona. Si pensàvem que els sintetitzadors eren el màxim perquè poden fer que una guitarra sone com una flauta, una vegada més la tecnologia ens ha demostrat que corre més de pressa que nosaltres.

L’anomenat “instrument” (es fa estrany anomenar-li instrument), com el seu nom indica, és una taula que reacciona. Sobre aquesta taula, diguem-li base, es mouen una sèrie d’objectes creats expressament que produeixen so però aquest va canviant depenent de si els girem, els combinem, els llevem, ...

He de dir que he hagut d’investigar una mica perquè en un primer moment no he pogut comprendre que era aquest “aparell”.

I qui ha fet tan famós aquest instrument? Doncs no podia ser altra que l’islandesa Björk. I el millor de tot, ¿com es va assabentar que a la Pompeu i Fabra estaven portant a terme aquest projecte? Doncs al Youtube! Increïble però cert.

No m’ha estranyat gens que haja sigut Björk qui s’anime amb la proposta perquè aquesta xica està de lo més ficada en les últimes tendències. Jo vaig tindre l’oportunitat de veure-la en concert fa uns anys en València i he de dir que l’espectacle és el més impressionant que he vist fins el moment. El concert va ser a la Ciutat de les Arts i les Ciències i es va instal·lar l’escenari sobre l’aigua de manera que el públic estàvem un poc allunyats (jo concretament no podia estar més lluny). Amb respecte a la música “ni fu ni fa” perquè no vaig entendre res però ací està la prova que amb uns bons efectes i un bon espectacle tots a triomfar!

 

Si teniu una estona no dubteu en entrar en:

 

http://mtg.upf.edu/reactable

 

http://www.youtube.com/watch?v=0h-RhyopUmc

 

http://www.elpais.com/articulo/tecnologia/Bjork/incluye/conciertos/Reactable/creado/Sergi/Jorda/elpeputeccib/20070517elpcibtec_5/Tes

1 comentario

Cristina -

Hola Patri!
Gràcies per despejar-me els dubtes que tenia sobre el reactable.
Desprès d'haver llegit l'article del Ciberpais, no em va quedar gens clar de què es tractava. Ara ja m'ho has aclarit, i ja de que es tracta més o menys.